Pomoč oglaševalcem



1. Kaj je iskalni marketing?

Cilj iskalnega marketinga je izboljšanje pozicije na seznamih zadetkov iskalnikov. S tem povečamo obisk ciljnih obiskovalcev na spletno stran, pri čemer si pomagamo z zakupom sponzoriranih povezav oziroma optimizacijo spletne strani.


2. Kaj je cena na klik (CNK)?

Cena na klik (CNK) – angl. CPC (cost per click) – je cena, ki jo oglaševalec plača, kadar uporabnik klikne na oglas in preide na oglaševalčevo spletno stran.


3. Kaj je cena na prikaz/ogled (CNO)?

Cena na prikaz oz. ogled (CNO) – angl. CPV, CPI (cost per view, cost per impression) – je cena, ki jo oglaševalec plača za vsak prikazan oglas.


4. Kaj je stopnja odzivnosti oz. CTR?

Stopnja odzivnosti – angl. CTR (click-through rate) je razmerje med kliki in prikazi oglasov. Pove nam, kolikšen je odstotek tistih, ki so kliknili na prikazani spletni oglas (grafični ali tekstovni).


5. Kako lahko spremljamo svojo oglaševalsko akcijo na Najdi.si?

Iskalnik Najdi.si ponuja učinkovito spremljanje oglaševalskih akcij. Oglaševalci imajo dostop do On-line statistik 24 ur na dan, kjer lahko spremljajo poročila sponzoriranih povezav, maksi jumba na ključne besede, sponzoriranih novosti in ekskluzivnih sponzoriranih novosti do predhodnega dne. Pri akcijah na doseg pa je mogoče statistična poročila spremljati tudi v realnem času.


6. Ali lahko zakupimo ključno besedo za izdelek ali storitev, ki je na svoji spletni strani ne ponujamo?

Največja skrb Najdi.si so uporabniki, ki se dan za dnem vračajo in vedno znova iščejo nove informacije. Da ne izgubimo njihovega zaupanja, smo zelo pozorni na kakovost zakupljenih ključnih besed. Tako oglaševalec ne more zakupiti iskane ključne besede, če na svoji spletni strani ne ponuja ustreznega izdelka ali storitve.


7. Kakšen je dober grafični oglas?

Težko je reči, kako naj bo grafični oglas oblikovan, da bo čimbolj opazen in nato priklican. To je stvar oblikovalske stroke. Obstaja pa nekaj osnovnih pravil, ki so s časom potrdile kot osnovni parametri grafičnega spletnega oglasa.

Oglas naj vsebuje 4 osnovne elemente:

  • blagovno znamko (ta naj bo nenehno prisotna, jasna in postavljena v vidno polje oglasa),
  • oglaševan izdelek ali storitev,
  • kratko in jasno oglasno sporočilo,
  • klic k akciji (oglas naj poziva k temu, da uporabnik nanj klikne).

Poleg omenjenega je potrebno upoštevati tudi čas izpostavitve. Oglas naj ne traja dlje kot 8-10 sekund. Uporabniku naj bo bistvo oglasne akcije takoj predstavljeno. Bolje namreč delujejo oglasi, ki takoj povedo, kdo, kaj in kako ponuja določeno storitev ali izdelek.


8. Kako pomemben je CTR pri grafičnih oglasih?

CTR je le eno od meril uspešnosti oglaševalske akcije. Je indikator in referenca, ki lahko pove ali je bila akcija uspešna ali ne. Potrebno se je zavedati, da ima vsak izdelek ali pa branža nek specifičen CTR. Na nek avtomobil bodo uporabniki bolj klikali kot na neko zdravilo; nov mobilni aparat je bolj zanimiv od stanovanjskega kredita. Skratka, večji kot je tržni potencial nekega izdelka (več uporabnikom Najdi.si je zanimiv v danem trenutku), večja je verjetnost, da bo klikan.


9. Kakšna je optimalna oglaševalska akcija na doseg na prvi strani Najdi.si?

7 dnevna akcija, saj v tednu dni obišče Najdi.si preko 50% vseh mesečnih uporabnikov. Odvisno od cilja akcije je potrebno upoštevati OTS. Pri izgradnji blagovne znamke, naj bi bila ta najmanj 3-4.

<< Nazaj